Alfa solutions ISO 9001:2015 certified

31/10/2018

Wat is ISO 9001?

 

De internationale invoering van de ISO 9001-certificering helpt bedrijven naar een kwaliteitsnorm van de bedrijfsstructuur te streven en biedt voor zowel de aanbieder als de klant heel wat voordelen. Deze ISO norm helpt o.a. bij het verhogen van de kwaliteit van goederen en diensten, het verhogen van de klanttevredenheid, het verlagen van de kosten en het vergroten van bewustwording van medewerkers.

 

ISO 9001 wordt soms ook wel als volgt vereenvoudigd uitgelegd:

  • Zeg wat je doet
  • Doe wat je zegt
  • Bewijs het

Hoe wordt bepaald wie aan die ISO normen voldoet?

wie maakt die beslissing?

 

Het Belgisch Centrum voor Certificatie onderzoekt en auditeert alle bedrijfsprocessen, systemen en documentatie en concludeert hieruit of een ISO certificaat toegekend mag worden.

 

Alfa solutions is ISO 9001:2015 gecertificeerd

 

“We waren al een tijdlang bezig met de vernieuwing en optimalisatie van onze ISO processen, en na een uitgebreide audit ontvingen we opnieuw het felbegeerde certificaat. Hiermee stappen we over van ISO 9001:2008 naar ISO 9001:2015. Een hervormd kwaliteitsborgsysteem dat een evenbeeld is van deze tijdsgeest”, zegt Piet Detailleur.

Onderwerpen die extra in het daglicht worden gezet:

  • Risicomanagement
  • Stakeholders belangen
  • Commitment binnen het management
  • Onderbouwde doelstellingen
  • Interne knowhow
  • Controle op complexere uitbestede processen en toeleveringsketens
  • Plannen en beheersen van interne veranderingen

“Hiermee houden we onszelf constant scherp en laten we u graag weten dat we garant staan voor kwaliteit met uw belangen op de eerste plaats.”

 

Voordelen van deze ISO certificering

 

VOORDELEN voor onze KLANTEN

 

  • De klant en hun tevredenheid staat hierin centraal. Door de ISO norm wordt dit ook steeds geoptimaliseerd.
  • Inspelen op de behoeften en verwachtingen van de klanten en dit ook tijdig herzien.
  • Efficiënte bedrijfsprocessen zorgen voor een vlotte opvolging en ondersteuning van de klant.
  • Samenwerking met een stabiel bedrijf dat voldoet aan de wet- en regelgeving.

VOORDELEN voor ONS als bedrijf

 

  • ISO certificering helpt om de processen die er toe doen, te identificeren en te optimaliseren.
  • Processen en structuren worden voor de gehele organisatie duidelijk. Waaronder communicatiestructuren, taken en verantwoordelijkheden. De betrokkenheid van de medewerkers wordt hierdoor groter, wat bevorderlijk is voor de werksfeer, werkdruk en ziekteverzuim.
  • Verhoging van efficiëntie, wat resulteert in kostenbesparing en ruimte voor innovatie.
  • Obstakels kunnen tijdig gesignaleerd en geïdentificeerd worden waardoor men snel actie kan ondernemen om herhaling in de toekomst te voorkomen.