Problemen met SSD van Macbook Pro

IT voor Business / webshop particulieren

Problemen met SSD van Macbook Pro

11/12/2018

Apple heeft vastgesteld dat er problemen zijn met een aantal SSD’s van 128 GB en 256 GB die worden gebruikt voor de 13-inch Macbook Pro (zonder Touch Bar).

 

Deze problemen kunnen resulteren in gegevensverlies en een defecte harde schijf. De 13-inch Macbook Pro’s met getroffen harde schijven zijn verkocht tussen juni 2017 en juni 2018.

 

Apple zal de harde schijven met dit probleem gratis repareren. Het hoofdkantoor raadt dan ook aan dit zo snel mogelijk te laten uitvoeren.

 

Apple zal sowieso ook een e-mail versturen naar klanten die hun apparaat bij Apple hebben aangemeld, zodat zij ook op die manier op de hoogte zijn van dit programma.

 

Komt uw Macbook Pro in aanmerking?


Controleer eerst welke 13-inch MacBook Pro u hebt. Kies op uw toestel 'Over deze Mac' in het Apple-menu in de linkerbovenhoek van het scherm. Kijk of uw model het volgende is: MacBook Pro (13-inch, 2017, twee Thunderbolt 3-poorten).

 

Als u dit model hebt, voer dan in onderstaande link het serienummer van de computer in om te controleren of deze in aanmerking komt voor dit programma.

https://www.apple.com/benl/support/13-inch-macbook-pro-solid-state-drive-service-program/

 

 

Breng uw toestel bij ons binnen

 

Wij kunnen de getroffen toestellen opsturen naar het Apple service center om de SSD preventief te vervangen. U kunt hierbij rekenen op een hersteltermijn van +- 10 à 12 werkdagen.

 

Dit programma is niet van toepassing op de 13-Inch MacBook Pro met Touch Bar of de oudere 13-inch MacBook Pro-modellen.