Kurt Clement van

Printburo

Algemene info

Naam: Kurt Clement

Bedrijf: Printburo

Locatie: Waregem & Ieper

Aantal medewerkers: 9

Eigen IT-afdeling: Nee

Sinds wanneer werkt u samen met Alfa Solutions? 

 

Sinds de start van mijn eigen zaak, Printburo, in 1997. Alfa Solutions bevond zich op een boogscheut van onze locatie en werd daardoor snel onze vaste partner voor IT.

 


Waarom is de samenwerking met een IT partner interessant voor u?

 

Op vlak van IT en informatica zijn we zeer sterk afhankelijk van een constante performante netwerkomgeving. Dit is cruciaal in ons productieproces. Daarom kies ik ervoor om beroep te doen op specialisten. Het team van Alfa Solutions is goed in hun core business, zodat ik mij kan richten op de mijne, namelijk de wereld van grafisch drukwerk.

 


Welke oplossingen heeft Alfa Solutions u geboden?

 

We hebben een volledig vernieuwde serverinstallatie. De back-ups worden consequent uitgevoerd, de WiFi-omgeving werkt performant, het gehele plaatje is beveiligd en de hardware is op maat van onze werkzaamheden, … . Echt ál onze IT benodigdheden worden door Alfa Solutions ingevuld.

 

Wat bvb. ook heel handig is, is het werken in de Cloud. Op die manier kan ik van thuis uit verderwerken met de data die op de server staat.

 


Hoe ervaart u nu de samenwerking met Alfa Solutions?

 

We werken al even samen met een partnershipovereenkomst waardoor ik maar hoef te bellen en de oplossing in een mum van tijd klaarligt. Er wordt daarbij een ticket aangemaakt, zodat ik de situatie ook persoonlijk kan opvolgen. Op die manier is er veel transparantie en dat vind ik aangenaam.

 

Ze bieden correct advies dat gericht is op onze eigen bedrijfsstructuur. Ze zijn ook meegegroeid met de noden van deze tijd want alle info en de opvolging wordt nu goed geregistreerd. Enkele vaste System Engineers van Alfa Solutions kennen onze structuur en IT omgeving ondertussen heel goed. Daardoor kunnen ze er vlot op verder werken.

 


Hoe verloopt de communicatie?

 

Goed. Telefonisch word ik steeds naar de correcte persoon doorverbonden om een vraag in te vullen of indien nodig een dringende technische interventie te doen.

 

Daarnaast is de aanwezigheid van hun winkel een mooi voordeel. We kunnen simpelweg even binnenspringen. Door dit lokale contactpunt zijn ze erg aanspreekbaar. Ik vind het een interessante structuur waardoor we snel geholpen zijn.

 


Hoe ervaart u de snelheid van de services?

 

De snelheid van werken is perfect. We hebben gelukkig nog geen drama’s meegemaakt, maar op een bepaald moment viel het netwerk wel eens uit. Binnen het uur had Alfa Solutions het opgelost, met praktisch geen downtime.

 

Kortom, ik ben een tevreden klant.

Hulp nodig?